Tuesday, August 3, 2010

Pertengkaran seorang Wahabi dengan ulama Iran




Beberapa hari lalu seorang ekstrimis Wahabi telah menghina salah seorang ulama Syiah dan menzahirkan kedegilannya terhadap kemaksuman dan kesucian Ahlul Bait (as)

Menurut pejabat Agensi Berita Ahlul Bait, pertengkaran berlaku antara seorang fanatik Wahabi dengan seorang penziarah Baitullah al-Haram dari Iran bermula dari penghinaan ke atas seorang ulama Syiah.

Cetusan ini bermula apabila salah seorang Wahabi Saudi masuk ke dalam masjid dan menghina seorang ulama Syiah. Wahabi tersebut adalah penyelia pekerja Umrah dan tanah suci dan penziarah tersebut adalah seorang mahasiswa. Beliau memulakan kata-kata dengan pertanyaan, "Adakah anda seorang pengikut Ahlul Bait?" penziarah Iran ini menjawab, "Iya". Dari ini bermula serangannya terhadap seorang ulama Syiah dan bermula sebuah pertengkaran.

Perlu disebut di sini wabawa Wahabi sentiasa memaklumkan bahawa mereka adalah pencinta AHlul Bait dan menuduh kita dituduh melakukan perkara syirik, namun hakikat Wahabi yang terpendam perlahan-lahan akan muncul

No comments:

Post a Comment