Friday, July 5, 2013

Ancaman ISMA terhadap ummat dan negara 006

Fakta tambahan kekafiran ISMA menurut Ahlusunnah


Sambungan dari posting ini:

Ancaman ISMA terhadap ummat dan negara 005

Sebelum ini kita dapat menilai kekafiran ISMA dari pengkuan gerakan ini bahawa Ibnu Taimiyah adalah Syeikhul Islam, sedangkan kitab-kitab Ahlusunnah mengkafirkan orang yang menganggap Ibnu Taimiyah sebagai Syeikhul Islam.

Hari ini kita lihat fakta tambahan bahawa kitab Ahlusunnah yang lain turut memuatkan catatan tentang perkara tersebut. Sila lihat dalam kitab Zail Tazkiratul Huffaz:

يصرح في مجلسه بأن من اطلق على ابن تيمية شيخ الاسلام يكفر بهذا الاطلاق

"(Ala Al-Bukhari) menjelaskan dalam majlisnya tentang kekafiran orang yang menganggap Ibnu Taimiyah sebagai Syeikhul Islam.



Oleh kerana ISMA memanggil Ibnu Taimiyah sebagai Syeikhul Islam, maka ISMA telah kafir berdasarkan catatan Ahlusunnah sendiri!

Sila lihat posting lalu di blog ini:










Al-Imam Al-Shaukani pula mencatatkan sesuatu dalam kitab Al-Badru Al-Thali':

من أطلق على ابن تيمية أنه شيخ الإسلام فهو بهذا الاطلاق كافر

Barangsiapa yang menggelar Ibnu Taimiyah sebagai Syeikhul Islam, maka ia adalah kafir"


Oleh itu ISMA dianggap kafir oleh kitab Ahlusunnah Wal Jamaah sendiri! Jadi bersihkan akidah anda dulu ya.


Muqaddimah:

Mungkin ramai tidak menyedari kumpulan Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) tidak hanya bersekongkol dengan gelombang anti Syiah yang dicetuskan oleh terrorist Wahabi, namun mereka ini berpotensi untuk memusnahkan akidah Ahlusunnah Wal Jamaah di Malaysia.




Antara kesesatan kumpulan ini ialah mengikuti tinggalan Ibnu Taimiyah sebagai jalan terbaik untuk menghadapi serangan ideologi dan pemikiran yang mengancam jatidiri dan pegangan aqidah Umat Islam.



No comments:

Post a Comment