Saturday, July 6, 2013

Ancaman ISMA terhadap ummat dan negara 007

Darah golongan ISMA halal ditumpahkan?


Betapa sesatnya orang yang mengikuti Ibnu Taimiyah dalam hal ehwal akidah sampai Ahlusunnah di zaman dahulu menganggap darah golongan ini halal ditumpahkan:


وعاد القاضي الشافعي إلى ولايته ونودي بدمشق من اعتقد عقيدة ابن تيمية حل دمه وماله 
Al-Qadhi Al-Shafi'i kembali ke kedudukannya di Damsyik dan menyeru penghalalan darah dan harta orang yang berpegang dengan akidah Ibnu Taimiyah.

Kitab rijal Al-Durar Al-Kaminah, Ibnu Hajar Al-Asqalani, scan:




Walaupun kami menolak sebarang kekerasan agama, apa yang penting di sini ialah pemikiran Ibnu Taimiyah amat berbahaya kerana boleh menjurus ke arah terrorisme. Mohon pihak berkuasa segera menyiasat sesiapa sahaja yang mengikuti akidah Ibnu Taimiyah kerana boleh mengancam keselamatan negara dan akidah Ahlusunnah Wal Jamaah.

Muqaddimah:

Mungkin ramai tidak menyedari kumpulan Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) tidak hanya bersekongkol dengan gelombang anti Syiah yang dicetuskan oleh terrorist Wahabi, namun mereka ini berpotensi untuk memusnahkan akidah Ahlusunnah Wal Jamaah di Malaysia.




Antara kesesatan kumpulan ini ialah mengikuti tinggalan Ibnu Taimiyah sebagai jalan terbaik untuk menghadapi serangan ideologi dan pemikiran yang mengancam jatidiri dan pegangan aqidah Umat Islam.



No comments:

Post a Comment