Monday, May 24, 2010

Sidang media ibu bapanya isteri Abdul Hamid Rigi


Ayah dan ibu isterinya Abdul Hamid Rigi tampil di hadapan para wartawan setelah hukuman mati ke atasnya berlangsung. Mereka menceritakan kisah pembunuhan Faizah isteri Abdul Hamid dan Syahab Mansuri saudara laki-laki isterinya.

Mereka mengatakan: Abdul Hamid sama seperti Abdul Malik juga, ketua kedua-dua mereka adalah Amerika dan Britain melaksanakan jenayah kejam sehinggakan keluarga mereka tidak punya harga.

Berdasarkan pengakuan Abdul Hamid Rigi, beliau sendiri menembak isterinya “Faizah Mansuri” ketika tidur atas permintaan Abdul Malik Rigi. Begitu juga Shahab Mansuri, saudara lelaki Faizah disembelih oleh Abdul Malik dan filemnya diberi kepada stesyen tv al-Arabiyah.

Puan Musawi berkata: “Setelah anak laki-laki saya Shahab pergi ke Zahedan dan sempadan Pakistan, dia menelefon saya dan berkata, oleh kerana Hamid tidak datang untuk menghantar anak perempuan saya, hendaklah saya temani mereka sehingga ke tempat yang ditetapkan oleh Hamid, saya akan balik dalam beberapa hari.”

Tabahnya lagi: “Saya tidak mendapat berita tentang kedua anak saya selama beberapa ketika, sehinggalah Hamid menelefon dan berkata anak lelakimu telah mendapat kemalangan dengan motor dan jenazahnya saya boleh serahkan di sempadan. Namun ketika berbicara, Abdul Malik Rigi mengambil telefon daripada Hamid, tanpa mukaddimah dia berkata esok malam tontonlah filem penyembelihan anak lelakimu di saluran tv al-Arabiyah.”

“Malik Rigi mendakwa jenayah anak saya ialah mata-mata yang punyai hubungan dengan Pasukan Keselamatan Iran sedangkan tiada sama sekali ia berhubung dengan pasukan keselamatan bahkan tempatnya itu tiada sarana untuk komunikasi.”

Dalam lawatannya menziarahi Abdul Hamid di penjara, Hamid bersumpah sesungguhnya beliau telah dipengaruhi oleh Abdul malik sehingga sanggup membunuh sepasang suami isteri dan 3 anak mereka ketika tidur.

Beliau mengatakan lagi dalam siding media tersebut: “Saya mencari dan melapor tentang anak-anak saya, penangkapan dan hukuman ke atas Malik Syaitan melalui Pasukan Keselamatan dan Pengadilan Republik Islam Iran, pihak polis antarabangsa Interpol. Saya berharap pemerintah Pakistan bekerja sama dalam menyelesaikan kes jenayah ke atas anak saya.”

Pernyataan telah dikeluarkan bahawa Abdul Hamid Rigi telah melakukan berbagai jenayah dan pada pagi kelmarin beliau telah menjalani hukuman gantung sampai mati di penjara Zahedan.

Foto Abdul Malik Rigi (ejen Amerika) yang diberkas Angkatan Perisikan Iran

Pengganas Iran dihukum gantung sampai mati pagi tadi

No comments:

Post a Comment