Monday, March 8, 2010

Masjid Jami' Ahlusunnah di Bandar Abbas, Iran

انما یعمر مسجد الله من امن با لله و الیوم الاخر

Assalamualaikum wt...

Kali ini saya ingin berkisah tentang Masjid Ahlusunnah yang di dakwa oleh golongan Wahabi tidak wujud di Iran. Malah lebih parah lagi mereka berbohong bahawa golongan Syiah membunuh saudara kita Ahlusunnah. Innalillah Wa Inna Ilaihiraji'un!!!!!

Semoga Allah melindungi kita dari pembohongan ini. Dalam Chatbox blog Tentera Dajjal seorang netter mengatakan Masjid Sunni tiada sama sekali di Iran.Entahlah apakah dia benar-benar melihat sendiri atau berdasarkan khayalannya sahaja? Beliau turut mengatakan polisi negara Iran, jikalau ada Sunni di Iran mereka akan ditangkap dan dibunuh!!!























Namun beberapa hari kemudian datang lagi seorang netter yang lain membawa link berita seorang ulama Sunni dibunuh di depan sebuah Masjid:























Oh mengapakah mereka harus berbohong? seorang mengatakan tiada masjid Sunni di Iran manakala seorang yang lain membawa link (http://www.asharq-e.com/news.asp?section=1&id=14699) berita seorang ulama Sunni dibunuh di depan Masjid? apakah betul tiada masjid Sunni di Iran? Beberapa hari kemudian datang seorang lagi netter memaklumkan memang ada komuniti Sunni di Iran!!!

Setelah saya teliti ternyata pernyataan tersebut hanyalah keluar daripada seorang fanatik pada ajaran Wahabi.

Ini adalah foto-foto perasmian Masjid Jami' Bandar Abbas, Harmazegan miliknya Ahlusunnah Iran pada 31 Khordad 1387 Shamsiyah. Turut menghadiri acara ini ialah wakil Waliyul Faqih Ayatullah Na'im Abadi di daerah tersebut. Majlis dimulakan dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran pada jam 10 pagi.
























Majlis dirasmikan oleh Syaikh Sayed Abdul Ba'is Qattali, Imam Jamaah Ahlusunnah Bandar Abbas.
























Shalat berjamaah...




















Syaikh Abdul Wahab Dzaiyyayi, beliau adalah Ulama Ahlusunnah Iran yang ke tiga berjaya menamatkan pelajarannya di Universiti Madinah Munawwarah.



















Pandangan sisi masjid dengan menaranya yang cantik.



















Gambar di dalam masjid
























Mihrabnya


Sesuai dengan kempen Amerika memerangi Iran, golongan Wahabi pun turut bekerja secara tidak langsung di pentas sandiwara mereka. Hari ini Iran sudah berjaya menangkap ejen CIA yang bernama Abdul Malik Rigi, seorang pemimpin pergerakan militan Wahabi Jundullah. Pekerjaan mereka hanyalah membunuh dan mengebom Masjid Syiah di sekitar wilayah Balucistan. Namun Ahlusunnah Iran pun sedar dan menolak golongan Wahabi ini. Insyaallah akan saya dedahkan nanti.

Wassalam

No comments:

Post a Comment