Thursday, March 11, 2010

Gadis Iran diperkosa Angkatan Basiji sebelum dihukum mati

Dongeng hikayat gadis diperkosa oleh pengawal Revolusi Iran sebelum dilaksanakan hukuman bunuh ke atasnya masih diliputi kekaburan dan belum ada bukti kukuh. Kisah ini banyak beredar dalam internet mengiringi propaganda Amerika menjatuhkan maruah Iran dan Syiah. Semakin lama semakin kelihatan dongengan ini ditokok tambah dan matlamatnya sangat jelas, ia adalah bahan untuk mencerca Syiah!!! Oleh kerana terlalu rakus menyerang Syiah seorang netter dalam chatbox blog tentera dajjal terlanjur menyatakan asal kisah ini dari berita negara Syiah sendiri. Saya hairan, apakah ia dari agensi berita rasmi Iran IRNA, IRIB, ABNA atau MEHR? Namun setelah ditanya berkali-kali akhirnya mereka mengaku berita ini diambil dari Jurusalem Post dan Fox News. Memangnya berita gadis diperkosa sebelum dihukum mati di Iran telah hangat dicanang sejak tahun 1980 oleh golongan anti revolusi Islam. Bahkan setelah pilihanraya Iran berlangsung baru-baru ini editorial New York Times memfokuskan berita tahanan Iran telah diperkosa dengan tajuk utama “Shame On Iran”. Namun tahniah buat kerajaan pimpinan Ahmadi Nejad atas kebijaksanaan mereka menangani fitnah-fitnah ini. Televisyen Iran beberapa kali menyiarkan laman web yang memaparkan berita palsu dan rakaman perbualan telefon dari Amerika dalam bahasa Parsi yang menghasut pemuda-pemuda Iran bangun memberontak untuk menjatuhkan Kerajaan Republik Islam ini. Maka kita hendaklah berhati-hati terhadap berita propaganda yang datang dari entah mana sumber dan autentiknya.

Cerita dongeng dalam artikel ini datang dalam bentuk yang agak kretif namun punyai matlamat kesyaitanannya yang satu. Mereka mengatakan di bawah undang-undang Iran gadis yang masih perawan tidak boleh dihukum mati, namun tiada undung-undang tersebut di Iran.

Fox News agensi berita Zionis Yahudi yang sering membawa berita tidak sahih dan kadangkala melucukan. Dakwaannya militia Basiji menjalankan tugas di penjara adalah pendustaan yang nyata. Basiji bukanlah staff penjara namun mereka adalah tentera sukarela.

Mula-mula mereka mengatakan wanita yang perawan tidak boleh dihukum gantung sampai mati, langkah menyelesaikan masalah ini adalah menikahkannya secara paksa pada malam ia akan dihukum bunuh. Pertanyaannya sah atau tidak pernikahan secara paksa? Bolehkah ia dinikahkan tanpa izin wali? Kalau mereka mengatakan ia dipaksakan menikah Mut’ah, namun tetap saja tidak masuk akal kerana pernikahan Mut’ah dengan gadis yang masih perawan memerlukan izin wali. Maka diketahuilah penglipurlara cerita dongeng ini sama sekali tidak mengetahui hukum fiqh mazhab Syiah Imamiah. Ia hanyalah semata-mata hikayat yang dicanang oleh Zionis.



























Ini ialah kata-kata seorang netter mengisahkan gadis diperkosa sebelum dihukum mati. Menarik perhatian di sini kisah ini ialah berita dari negara Syiah sendiri!!!
























Setelah ditanya bertubi-tubi mana dia bukti ia dari berita negara Syiah akhirnya pendusta ini mengakui bahawa ia dari Fox News dan Jurusalem Post. Lihatlah percanggahan kata-katanya.
























Kisah ini ternyata dipungut dari Jurusalem Post (http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1246443842931&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull), saat saya membuka laman itu, link tersebut sudah tiada. Namun cerita ini masih tersimpan di Fox News (http://www.foxnews.com/story/0,2933,534116,00.html?test=latestnews) dan masih memautkan link cerita ini dari Jurusalem Post. Mengapakah Fox News suka sekali membela Zionis? Lihatlah saban hari berita yang ditayangkannya hanyalah sekitar warga Palestin dikaitkan dengan kegiatan terroris. Ia tidak akan sekali-kali memfokuskan berita pencabulan hak asasi manusia oleh Zionis.

No comments:

Post a Comment